Milyen helyzetben javasoljuk a konzultációs ügyelet szolgáltatást?  

Az egyes munkavállalók más-más okból és különböző módokon élhetnek át stresszt a munkahelyen, aminek akár a munkával kapcsolatos, akár magánéleti gyökere is lehet. A hosszantartó, megemelkedett szintű stressz kiégéshez vezethet, ez azonban néhány alkalmas egyéni konzultációkkal hatékonyan megelőzhető, kezelhető.  

Egy munkatárs kiégése a csapat és akár a cég egészére hatással van. A legfájdalmasabb következményt a teljesítményromlás és az állandó konfliktusok jelentik szervezeti szinten, ezért érdemes minél előbb lépéseket tenni a folyamat visszafordítása, illetve a megelőzés érdekében. 

A konzultációs folyamat során felmérjük, hogy a munkatárs milyen mértékben érintett a kiégésben. Ezután, ha arra van szükség, a kiégés tüneteinek gyors kezelésére koncentrálunk: stresszkezeléssel, energiamenedzsmenttel vagy éppen a teljesítményromlás megállításával, visszafordításával kapcsolatos témákon dolgozunk.  A tüneti kezelésen túl a kiváltó okokkal is foglalkozunk. Az adott helyzethez igazítva alakítjuk a konzultációk témáját.

Különösen fontos lehet a mentális egészség megerősítése a cég kulcsemberei számára, akik éppen sajátos helyzetük miatt gyakran erősebb stressznek vannak kitéve, és nagyobb lehet náluk a kiégés veszélye. 

Mindenképpen érdemes beavatkozni, ha a munkatárs: 

  • betegsége, testi tünetei miatt nem tud koncentrálni a feladataira, 
  • magánéleti problémája elvonja a figyelmét a munkáról, 
  • nehéz döntéshelyzetbe került, vezetői dilemmái vannak, 
  • gyakran fáradt, kimerült, 
  • indulatossá vált, nehezen jön ki a kollégáival, vezetőivel, sok konfliktusa van, 
  • gyakrabban téved, nehezére esik koncentrálni, baleset érte. 

A sikeres stresszkezelés hozzájárul a lelki egészség megerősítéséhez, így támogatja a motiváció fenntartását, a kiegyensúlyozottságot és a hatékony munkavégzést.  

 
Mit tartalmaz a konzultációs ügyelet? 

Az egyéni, 50 perces konzultációra előre egyeztetett időpontban, személyesen vagy online formában kerül sor.
A konzultációt igény esetén angol nyelven is tudjuk biztosítani.
A konzultációk során a munkavállaló személyre szabott pszichológiai támogatást kap a problémái feltérképezéséhez, megoldásához, az önismerete fejlesztéséhez, a kiégés megelőzését segítő életmód kialakításához.  

A gyakori témák közé tartozik például a frusztráltság, a szorongás, a hatékonyság, a konfliktusok. 

A konzultációkon az alábbi területeken tudunk gyors segítséget adni: 

  • önmegnyugtató technikák tanítása,  
  • támogató beszélgetés, szupportív jelenlét a kialakult helyzet feldolgozásában, megértésében, pozitív szemléletű átkeretezés, 
  • coaching szemléletű technikák a továbblépést támogatva, konkrét akciók, a viselkedésváltoztatás támogatása, 
  • a munka-magánélet egyensúlyát támogató gyakorlati tippek,   
  • egészségpszichológiai segítség az egészségesebb szokásokra való átállás támogatására, 
  • gyermek stresszkezelésben bevált gyakorlati tippek megosztása. 

 

Hogyan zajlik a program? 

Szakembereink bemutatkozó anyagai alapján a dolgozók ki tudják választani, hogy kihez jelentkeznek be konzultációra.

  • Szerződéskötés után a megbízó meghirdeti a programot a munkavállalói számára, szakértőink bemutatkozásával és elérhetőségével. A dolgozók tehát nem csak egy általános telefonszámot vagy e-mailcímet kapnak, hanem megismerhetik szakértőink hátterét, és pontosan tudják, hogy kihez fordulhatnak. 
  • A munkavállaló kiválaszt egy szakembert a csapatunkból, közvetlenül vele veszi fel a kapcsolatot és időpontot egyeztetnek. 
  • Az egyéni konzultációra a dolgozó általában egyénileg, önként jelentkezik, de előfordul az is, hogy a vezetője küldi, mert aggódik érte, vagy úgy látja, hogy segítségére lehet a stressz kezelését célzó fejlesztés.  

A személyes konzultáció a munkahelyen történik, az előre egyeztetett időpontban, maximális diszkrécióval.

Az online konzultáció technikai feltétele mindössze egy okostelefon (vagy laptop, asztali gép) és internetkapcsolat. A munkavállaló választhatja ki a számára legkényelmesebb csatornát: Messenger, Viber, Skype, Teams, WhatsApp, Zoom, esetleg telefon. (Telefonhívás esetén az egyeztetett időpontban szakemberünk hívja fel a résztvevőt, így őt vagy a céget plusz költség nem terheli.) 

Egy témára maximum 5 db 50 perces alkalmat javaslunk fordítani. Egy nehezebb helyzetben lévő kollégánál néha előfordulhat, hogy ennél hosszabb folyamatra van szükség. A szerződésben rögzítjük, hogy a megrendelő cég legfeljebb hány alkalmas folyamatot biztosít a dolgozók számára.  
 

 

Adminisztráció 

A projekt teljeskörű adminisztrációját a Nyugizóna csapata végzi. A konzultációkra közvetlenül nálunk jelentkeznek be a dolgozók. Rögzítjük a szakembereink által elvégzett munkaórákat és a konzultációk számát. A megrendelő tájékoztatást kap a szolgáltatást igénybe vevő munkatársak létszámáról és a témacsoportokról, amikkel foglalkoztunk. 
 
 

Titoktartás 

A konzultáció tartalma és a tőlünk segítséget kérő neve titkos, a megrendelő nem kap a munkavállalókkal folytatott egyéni konzultációkról beszámolót. Ha a vezető kér időpontot a munkavállalója számára, akkor visszajelezzük neki, hogy az illető igénybe vette-e a konzultációt, de a konzultáció tartalma minden esetben titkos. Bővebb visszajelzés csak a kolléga beleegyezésével, az ő jelenlétében történhet.  
 
 

A körülményekhez alakított hatásos megoldás 

A konzultációs ügyelet a szervezet munkavállalói számára biztosított átfogó, mégis személyre szabott szolgáltatás, ami hatékonyan támogatja az érintett dolgozók egyéni fejlődését, a munkahelyi feszültség megfelelő oldásának és a kiegyensúlyozott munkavégzésnek az érdekében. 

 

Ez a szolgáltatásunk önálló egységként is igénybe vehető, vagy más elemekkel kombinálva, csomagban is megrendelhető.