Míg a vezetők több, mint fele úgy gondolta, hogy elismeri a csapattagjai munkateljesítményét, addig a beosztottaknak csak egyharmada értett egyet ezzel.  

Az eltérés mögötti egyik ok az lehet, hogy a munkavállalók nem értékelik visszajelzésnek azt, amit a vezető annak szán, vagyis a vezetői szándék és a dolgozói igények nem érnek össze.  

Az elismerés, visszajelzés hiánya egy fontos pszichoszociális kockázat, amely hosszú távon növelheti a kiégés rizikóját és csökkentheti a dolgozói elköteleződést.  

Mit tehetünk ebben a helyzetben vezetőként?  

  • Szabjuk személyre a visszajelzést! Általánosságok helyett (pl. szép munka!) törekedjünk rá, hogy minél konkrétabb módon adjunk visszajelzést az elvégzett feladatra (pl. nagyon alapos volt a táblázat, amit átküldtél, köszönöm!; látom, hogy a mindig nagyon koncentrálsz, ha a gépek mellett vagy- örülök, hogy ennyire komolyan veszed a feladataidat!) 
  • Egyeztessük a kollégákkal, hogy milyen visszajelzésre van igényük – pl. melyik feladat kapcsán bizonytalanabbak; miben igényelnek több megerősítést 
  • Gondoljuk át, akár egyeztessük is, hogy melyik kollégának milyen formában lenne a legjobb a visszajelzés 
    • szóban vagy írásban 
    • négyszemközt vagy akár nyíltan az egész csapat előtt 

 

Gulyás Réka pszichológus

 

Felhasznált források: