Milyen helyzetben javasoljuk az online távkonzultációs ügyelet szolgáltatást?
Az egyes munkavállalók más-más okból és különböző módokon élhetnek át stresszt a munkahelyen, aminek akár a munkával kapcsolatos, akár magánéleti gyökere is lehet. A hosszantartó, megemelkedett szintű stressz kiégéshez vezethet, ez azonban néhány alkalmas egyéni konzultációkkal hatékonyan megelőzhető, kezelhető.
Célzott időszakra biztosíthatunk egyéni szintű segítséget ezzel a szolgáltatással.
Az állandósulni látszó hibrid munkavégzés miatt számos új stresszforrás jelent meg az életünkben a korábbiak mellett. Most minden eddiginél fontosabb a mentális egészség megerősítése, a nyugalom megőrzése, a kiégéshez vezető krónikus stressz kezelése a munkahelyen.
- Drasztikusan megváltozott az eddigi életvitelünk, átalakultak a szokásaink, számos korlátozás nehezíti a mindennapokat. A változások egy részét veszteségként éljük meg, gyászfolyamatokat indít el.
- A távmunka a munka-magánélet amúgy is kényes egyensúlyára mér nagy csapást azzal, hogy a munkahelyi és a privát szféra egybecsúszik. Az összezártság a családi konfliktusokat is felerősíti.
- A gyerekek stresszének kezelése szintén nagy energiát igénylő feladat, hiszen napi szinten egy térben kell velük és a munkával is foglalkozni.
- Az izoláció önmagában is indokolja, hogy személyes, egyedi figyelmet adjunk a munkavállalóknak, hiszen most nehezebben tudják fenntartani a kapcsolataikat, kevesebb a szociális támasz.
- A munkahelyeken a járvány okozta felfordulás, az átalakult és sok buktatót rejtő új munkafolyamatok, a lelki érzékenység a munkakapcsolatokat is megterheli.
Szakmai csapatunk ezen változások feldolgozásához nyújt segítséget online egyéni konzultációk biztosításával.
Mit tartalmaz az online távkonzultációs ügyelet?
Egyéni távkonzultáció a cég munkatársainak
Az egyéni, 50 perces távkonzultációra előre egyeztetett időpontban kerül sor. A konzultációk során a munkavállaló személyre szabott pszichológiai támogatást kap a problémái feltérképezéséhez, megoldásához, az önismerete fejlesztéséhez, a kiégés megelőzését segítő életmód kialakításához.
A gyakori témák közé tartozik például a frusztráltság, a szorongás, a hatékonyság, a konfliktusok.
A konzultációkon az alábbi területeken tudunk gyors segítséget adni:
- önmegnyugtató technikák tanítása,
- támogató beszélgetés, szupportív jelenlét a kialakult helyzet feldolgozásában, megértésében, pozitív szemléletű átkeretezés,
- coaching szemléletű technikák a továbblépést támogatva, konkrét akciók, a viselkedésváltoztatás támogatása,
- a munka-magánélet egyensúlyát támogató gyakorlati tippek a távmunka okozta stressz kezelésére,
- egészségpszichológiai segítség az egészségesebb szokásokra való átállás támogatására,
- gyermek stresszkezelésben bevált gyakorlati tippek megosztása.
Vezetői supportline
A vezetők számára is elérhetőek vagyunk, amikor a vezetői szerepükkel kapcsolatban, döntési helyzetekben olyan kérdések, dilemmák merülnek fel, melyek megoldásához pszichológiai információra van szükségük. Dedikált kapcsolattartó fogadja a vezetők hívását. Ez egyfajta gyorssegély, vezetői döntéstámogatás olyan kérdésekben, ahol különösen nagy az emberi tényező szerepe. Vezetői támogatást nyújtunk például konfliktuskezelésben, kommunikációs kérdésekben, vagy ha aggódnak valamelyik munkatársukért.
Hogyan zajlik a program?
Az egyéni konzultációra a dolgozó általában egyénileg, önként jelentkezik. Előfordul az is, hogy a vezetője küldi, mert aggódik érte, vagy úgy látja, hogy segítségére lehet a stressz kezelését célzó fejlesztés.
- Szerződéskötés után a megbízó meghirdeti a programot a munkavállalói számára, szakértőink bemutatkozásával és elérhetőségével. A dolgozók tehát nem csak egy általános telefonszámot vagy e-mailcímet kapnak, hanem képet kapnak a szakértőink hátteréről és pontosan tudják, hogy kihez fordulhatnak.
- A munkavállaló kiválaszt egy szakembert a csapatunkból, közvetlenül vele veszi fel a kapcsolatot és időpontot egyeztetnek.
- Az online konzultáció technikai feltétele mindössze egy okostelefon (vagy laptop, asztali gép) és internetkapcsolat. A munkavállaló választhatja ki a számára legkényelmesebb csatornát: Messenger, Viber, Skype, Teams, WhatsApp, Zoom, esetleg telefon. (Telefonhívás esetén az egyeztetett időpontban szakemberünk hívja fel a résztvevőt, így őt vagy a céget plusz költség nem terheli.)
A konzultációk online valósulnak meg, de egy hagyományos személyes konzultáció minden elemét tartalmazzák, és minden téma ugyanolyan hatékonyan feldolgozható.
Egy témára maximum 5 db 50 perces alkalmat javaslunk fordítani. Egy nehezebb helyzetben lévő kollégánál egy folyamatban maximum 12 alkalmas konzultációval segítünk.
Az online konzultációs ügyelet igénybevételét jellegénél fogva hat hónapnál nem hosszabb időtartamra javasoljuk. Folytatásként, illetve ha ennél eleve hosszabb távú megoldást keres a szervezet, a Lélekboxutca komplex programcsomagunkat ajánljuk.
Adminisztráció
A projekt teljeskörű adminisztrációját a Nyugizóna csapata végzi. A konzultációkra közvetlenül nálunk jelentkeznek be a dolgozók. Rögzítjük a szakembereink által elvégzett munkaórákat és a konzultációk számát. A megrendelő tájékoztatást kap a szolgáltatást igénybe vevő munkatársak létszámáról és a témacsoportokról, amikkel foglalkoztunk.
Titoktartás
A konzultáció tartalma és a tőlünk segítséget kérő neve titkos, a megrendelő nem kap a munkavállalókkal folytatott egyéni konzultációkról beszámolót.
Ha a vezető kér időpontot a munkavállalója számára, akkor visszajelezzük neki, hogy az illető megérkezett-e vagy nem, de a konzultáció tartalma minden esetben titkos. Bővebb visszajelzés csak a kolléga beleegyezésével, az ő jelenlétében történhet.
A körülményekhez alakított hatásos megoldás
Az online távkonzultációs ügyelet a szervezet munkavállalói számára biztosított átfogó, mégis személyre szabott szolgáltatás, ami hatékonyan támogatja az érintett dolgozók egyéni fejlődését, a munkahelyi feszültség megfelelő oldásának és a kiegyensúlyozott munkavégzésnek az érdekében. Az online forma a jelenlegi helyzethez igazított, rugalmas, idő- és költséghatékony megoldás.