Kutatási területeik közé tartozik a tanári kiégés, illetve a kiégés felmérésének módszertana, ahol a csapatunk Szigeti Réka vezetésével kifejlesztette a Kiégés Folyamat kérdőívet, amelynek publikálása folyamatban van. 

Balázs Noémi koordinálásával pedig az iskolai stresszkezelő, kiégés megelőző Sulinyugi programunk hatékonyságvizsgálata zajlik, eredményeinek publikálása szintén folyamatban van.

 

Közreműködés nemzetközi projektekben

HEART: A HEART - Holistic Experiential Education and Artistic Approaches for Resilience and Work Engagement Tools for Adult Educators - egy Erasmus + KA2 projekt, amelyben közreműködő partnerszervezetként veszünk részt.
Célja a segítő szakemberek – például felnőtt képzők, trénerek – szervezeti elköteleződéshez kapcsolódó tudatosságának növelése, ismereteik bővítése és kompetenciáinak fejlesztése egy új, az outdoor élménypedagógia és művészeti eszközök szinergiáján alapuló felnőtt képzési módszertan megalkotásával, valamint az elköteleződésre figyelmet fordító munkahelyi környezet kialakításának támogatásával.
A kiégés megelőzése érdekében a HEART 5 országból érkező összesen 6 partnerszervezetének egyikeként közreműködünk olyan könnyen adaptálható kiégés megelőző eszközök kidolgozásában, melyek egyéni és a szervezeti szinten egyaránt alkalmazhatóak.
A HEART magyarországi koordinátora az Élményakadémia, a projektről bővebb információ a honlapjukon található: https://elmenyakademia.hu/projektek/heart/

Társasjáték fejlesztés

Egészségpszichológus csapatként nagyon fontosnak tartjuk a tudományos eredményeknek a hétköznapi gyakorlatba átültetésével történő egészségfejlesztő-egészségnevelő eszközök kifejlesztését és alkalmazását.

Ennek keretében Szigeti Réka terepgyakorlat vezetőként koordinálta a Dohányzás prevenciós társasjáték kifejlesztését (Bővebb információ: http://www.gyermeklelkivilag.hu/egeszsegfejleszto-tarsasjatek), és tervezzük további, saját fejlesztésű társasjátékok megjelentetését.

 

Publikációink

Az iskolai stressz, az adaptív és maladaptív megküzdés, valamint az iskolai kötődés összefüggései serdülő mintán

A tapasztalatainkból és tudományos munkákból született az a modell és kérdőív, amiről ebben a cikkben lehet tájékozódni. A burnout megelőző fázisainak a mérése - mint amilyen a túlzott aktivitás, saját igények háttérbe szorítása - új dimenziót adhat a kiégés megértéséhez és főleg a megelőzéshez, kezeléshez.

Szigeti Réka, Balázs Noémi (2019). Sulinyugi - Stresszkezeléssel a kiegyensúlyozott gyermekekért IV. Pozitív Pszichológiai konferencia, Budapest, 2019. 11. 09.2019. - Szigeti Réka előadást tartott a IV. Pozitív Pszichológia Konferencián, melynek témája a pozitív érzelmek jelentősége az életben.

Balázs, N., Leszovszki, A. (2018). Is hypnosis an effective intervention for burnout?
The International Society of Hypnosis, Newsletter, Building Bridges of Understanding, 42(4), 17-21.

Balázs Noémi, Szigeti Réka, Bikfalvi Réka, Urbán Róbert (2018). A Serdülő Stressz Kérdőív és összefüggéseinek vizsgálata 5-8. osztályos budapesti tanulók mintáján In: Lippai, Edit (szerk.) (2018). Változás az állandóságban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése, Kivonatkötet, pp. 258-259.

Szigeti, R., Balázs, N., Bikfalvi, R., & Urbán, R. (2017). Burnout and depressive symptoms in teachers: Factor structure and construct validity of the Maslach Burnout inventory-educators survey among elementary and secondary school teachers in Hungary. Stress and Health: Journal of the International Society for the Investigation of Stress, 33(5), 530-539. https://doi.org/10.1002/smi.2737

 

További publikációk, amikben közreműködtünk:

Mészáros, V., Adám, S., Szabó, M., Szigeti, R., & Urbán, R. (2014). The bifactor model of the Maslach Burnout Inventory-Human Services Survey (MBI-HSS)--an alternative measurement model of burnout. Stress and Health: Journal of the International Society for the Investigation of Stress, 30(1), 82–88. https://doi.org/10.1002/smi.2481

Urbán, R., Szigeti, R., Kökönyei, G., & Demetrovics, Z. (2014). Global self-esteem and method effects: competing factor structures, longitudinal invariance, and response styles in adolescents. Behavior Research Methods, 46(2), 488–498. https://doi.org/10.3758/s13428-013-0391-5

Torma Noémi és Szigeti Réka (2012) recenzió A KLINIKAI PSZICHOLÓGIA HORIZONTJA, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 2012/4, 83–87.